söndag 28 augusti 2011

End of summer?... nä inte då!

Hoho!

I går morse så stod jag då i mitt salongsfönster och vinkade till alla fina jänkebilar som passerade. Elisabeth startade upp sin gamla Imperial 61:a och for till Hoting på bilträff.
 Tror ni jag fick följa med? Nähädå, stå du i fönstret och spana var det sista hon sa innan hon for iväg. Typiskt, men när hon kommit tillbaka hem så lämnade hon bara sin kamera och dator och for iväg på partaj så då kunde ju jag passa på och spana in alla bilder hon tagit.



 Bilträff sa hon men vad är då detta?
 En Snowped byggd i Lycksele en gång i tiden för länge sen i 75 exemplar.


 Jaha ja! nu blev det en bil ja. En T-23 från Dorotea,
Jag vet att han heter Sven han som byggde den för 20 år sen. Fräck iaf.


Chrysler herrgårdsvagn...


Jennys Chrysler...


Dodge...till salu oxå

Imperial 61:a... med dålig inredning som Elisabeth ska klä om i vinter.
 Hon jobbar som bilsadelmakare förresten.

Dodge...från Dorotea


Instumentbrädan i Dodgen som Elisabeth ådringmålade i min salong i vintras.


Helt underbart vinyltak på en Plymouth



Bakluckan på Elisabeths Lebaron 61:a...men varför har hon tagit kort på sin egen bil? undrar jag?!


Å på en till likadan? Fast dom är ju lite häftiga oxå tycker jag.

Lägger ni oxå märke till att det är mycket Mopar, det kan ju bero på att både jag och Elisabeth tycker om deras design.




Tydligen fanns det andra märken oxå...som denna T-Fordrod från Åre.


Fantastiskt vackra lyktglas på bilen.


Å lilla hunden fick följa med minsann.
Undrar om jag nånsin kommer att få följa med på nån biltur?

Ännu ett inredningsjobb till Elisabeth i vinter, ska visst bli i svart och orange
Jag antar att det var fler bilar än så här eftersom det passerade så många fina ekipage förbi mitt salongsfönster. Men jag tycker mig veta att hennes systerdotter är mer för att fota allt och hon var ju inte med idag.
Ja det var allt för nu...toodeloo!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar