lördag 26 maj 2012

Bensin vs ved

Toodeloo!

Och vilket drev det blev imorse då..."änkan" skulle till Vilhelmina på besiktning och Elisabeth klev upp i ottan. Inte fick jag följa med heller men lika bra var det för det var alldeles för tidigt iaf. Tjyvkolla korten när hon för iväg till stallet.



"Änkan" (hon längst bort) hade tydligen en kollega med sig in samtidigt...


...inte ofta man ser två 61:a Imperialer efter varann i en sån lokal...

Jag spanar ju som ni vet från mitt salongsfönster och ikväll fick jag syn på nåt annorlunda...tydligen såg Elisabeth samma sak för hon har fotat en bil...som går på ved...


Ett mycket trevligt herrskap som stannat på byn för att "tanka"...


...eller fylla på snarare med bränsle.
Tänk er gott folk...vi ser hur man lägger ner mack efter mack snart finns inga kvar annat än på de större orterna. Här är ju framtiden...björkved finns ju överallt...vi behöver inga mackar med bensin. Nä gott folk montera ett gengasaggregat från 40-talet. Ta bågsågen vässa yxan och gå ut i skog och mark och ordna er ert egna drivmedel.


Ja ni ser ju... av alla udda bilar som passerat mitt salongsfönster tar det här första pris. =)


Herrskapet hade varit på marknad i Sundsvall idag och dit är det 24 mil från Rossön räknat... och dom hade en bra bit kvar hem...


Vi avslutar med en nostalgisk dekal som prydde framdörrarna...
Bilkosmetologen i Vilhelmina...Sören Fjällstedt...you know!!

Gittan.










3 kommentarer:

  1. undrar om den klarar besiktningen? Hm, kul i alla fall! :D

    SvaraRadera
  2. Skoj att ni har en Fury undanstoppad, ingen vanlig bil det.

    SvaraRadera
  3. Märkliga sammanträffanden i glesbygden - Vedvolvon mötte jag i förrgår på vägen mellan Junsele och Gulsele, raden av besiktningshungriga amerikanare observerade jag vid bilprovningen i Vilhelmina igår. Glesbygden kan vara liten ibland. Och ödebyn Solberg besökte jag också i fredags.

    /Larsson/

    SvaraRadera