lördag 11 maj 2013

Sommarstugan.

Tjingeling!
 
 
 
Jag har tråkigt i min salong. Husfolket har inte tid att göra nåt kul som kan roa mig. Förmodligen har dom mycket att göra på tomten så här i vårtid. Jag har iaf noterat att ett stort antal träd fällts runt huset och det är ju tur för då blir det ju mer span för min del.
Fast igår försvann dom iväg...upptäcksresa tydligen och jag passa på att tjyvkolla i går kväll.
 
 
Det här är då en sommarstuga...eller en före detta.
 
 
Och en före detta postbuss...med ett eget brevinkast minsann.
 
 
Årsmodell okänd men gissningsvis 30-tal.
 
 
En inbjudande entrédörr.
 
 
 
Trevlig planlösning där man "tänkt" till och...
 
 
...byggt in en nedfällbar säng.
 
 
Där postmästarchauffören en gång rattade sitt fordon har man då installerat ett praktiskt kök.
 
 
Med hyllor och skåp...
 
 
...och en praktisk skjutdörr kunde husmor då stänga in sig och tillaga en helt underbar måltid.
 
 
Tidstypiska prickiga gardiner i plast.
 
 
Tyvärr är nog bussen/sommarstugan bortom all räddning.
 
Gittan.
 

3 kommentarer:

  1. Åh,tyvärr några år för sent annars e ju vi ute efter en husbuss...!!

    SvaraRadera
  2. Vilken fynd och härligt att se en sån buss/sommarstuga, det är många bussar som slutat som tillfälliga bostäder.

    SvaraRadera