tisdag 13 december 2011

Julkrus och annat bus...

Goderafton båd herre och fru!



Jaha så blev jag då lämnad ensam i salongen igen. Husfolket skulle till kyrkan och titta på årets lucia och inte fick jag följa med inte.
 -Nähädå spana på du Gittan om det händer nåt spännande på byn medans vi är borta..
Jo pyttsan... Nä nån spaning går ju inte att syssla med när hela Rossön är i kyrkan och myser till lucia. Därför har jag vigt kvällen åt att nalla på julkrusen och dukat upp mysigt "tjuvfika" till mig sjäv. HA!
Jag har även tagit mig en sväng om med fotograferingsapparaturen.

Först ut i kvällens bildserie får ni se gofikat som jag tröståt.

Det är mor Evas julkrus i kakfatet minsann!

Nu hoppas jag att ni där hemma i stugorna inte tänker skvallra på mig, men jag tjuvtände ljusen i den lille n... Julduken är fyndad under mig (jag bor ju så lägligt ovanpå Kupan).

Efter att jag fikat var jag ju tvungen att diska efter mig. Då såg jag denna lilla skapelse i köksfönstret:

En "Fultomte"!!
Eller Kultomte om man så vill..


Jag hoppas att ni alla fått se små och stora lucior idag, själv fick jag nöja mig med att tjuvlyssna på dom i hovstallet på TV imorse..

Gittan


1 kommentar:

  1. Va fint ni har det i Rossön.Riktigt julmys me krus å allt. N....ljusstaken va charmig men ännu charmigare e ju ful-kultomten. Påminner om någon men kan inte komma på vem... Jag har varken sett eller hört nån Lucia men M. har sett dessto fler....

    SvaraRadera