torsdag 8 december 2011

Nu är det hjul igen...

Godafton!

I dag har varit en händelserik dag minsann. Tidigt imorse försvann husfolket  iväg på nåt spännande. Inte fick jag följa med inte, utan jag fick stå och spana i fönstret och jag såg Elisabeths gamla Granada susa förbi salongfönstret flera gånger under dagen. Det fraktades tydligen grejor idag, mest gamla rostiga bildelar såg det ut som. Fast nu är ju inte jag direkt expert i ämnet kanske, lite roliga bilar handlar det ju om egentligen. Som Linneas 64" Valiant cab t.ex.


Precis hemkommen från plåtslagarn...


...nu ska skärmar och dörrar justeras in...



...huv och bagage monteras...

...sen ska den vidare till Börje i Åsele på lack, så än dröjer det innan vi startar upp the slantsix.
Fast det finns fler projekt i garaget också...


En A-Ford från 1928 som ska få en framtid som rod...intressant ska det bli att få följa detta bygge.


Sen har vi Fury 61" en härligt patinerad Arizonabil med urplockad motor som ska få sig en översyn. Och när då motor ändå är ur så ska man passa på och frächa upp motorutrymmet. Ja ni ser ju gott folk att det var en intressant dag ändå för mig. Jag har fått se lite vinterprojekt fara förbi mitt salongsfönster.



Gittan.







4 kommentarer:

  1. go linnea go vill åka valle till sommarn

    SvaraRadera
  2. Blir säkert en underbar Valiant, klart undervärderad i mångas ögon!

    SvaraRadera
  3. Visst är det sånt där som kallas lite småfix för den händige???!!
    Vi ser fram emot att få se Rodden... Qul!

    SvaraRadera