onsdag 22 februari 2012

Sportspegeln

Tjoohoo!


Ikväll är Gittan glad, en jättepaket kom till Rossön idag och det var visserligen addresserat till Elisabeth men avsändaren var från "Gittans Fanclub @ Dorotea" och då tolkar jag ju att det är jag som ska ha paketet, har jag rätt eller? Elisabeth var ju såklart brydd över varför jag får så mycket paket, men hallå! Jag är ju Gittan!


Ungefär hur spännande som helst.
Min alldeles egna fanclub! Nog för att jag misstänkt att jag alltid haft en sådan... Men här fick jag det bekräftat, och det med råge!


En del kanske tycker att jag överdriver ibland, okej det kanske är så.
Men när det gäller paket så gör jag det inte! För det var ett jättepaket!


Döm om min förvåning när papperet äntligen kom av.
HOCKEYSPEL!
Gamla fina hockeyspel i fina originalkartonger, knappt använda!
Här har jag alltså fått hockeyspelens historia, kom jag fram till efter lite tjuvsurfande.


I den första kartongen hittar vi Tumbas Elit-Hockey från Alga.
Tyvärr saknas grabbarna här..


Eftersom jag frångått mitt mack-tema tyckte jag att detta blir ett bra komplement till det.


Ett flångnytt spel! Helt orört, det är knappt så jag törs röra det. Men jag måste ändå visa er.
Det är helt otrooligt!


Ett anrikt före detta bilföretag har sponsrat här..


Tjuvkik under plasten..


Under själva planen ligger grabbarna och väntar på sin första match.
Ladda grabbar!

På tal om match så tog jag och Televinken ett parti hockey när Elisabeth och Linnéa mockade åt hästen.


Eftersom hockey inte är min starka sida läste jag på reglerna först..


..jag skulle kanske ha läst upp reglerna för Televinken också..


..för han fuskade så mycket att vi fick kalla in domarn!

-UT MED DOMARN!! 
 Televinken blev så sur när han blev påkommen med fusk, men han skärpte till sig och matchen kunde fortsätta!


Gittan passar till miniGittan, men Televinken snappar upp och tar pucken.
Televinken fintar och dribblar med pucken och den glider in i måååål! (läs detta snabbt)

Jaha nu slutar vi med det här tycker jag.....Televinken är inge kul.


Jag vill dock tacka dig som givit mig detta, jag finner inga ord och är faktiskt lite rörd.

TACK!

Gittan

5 kommentarer:

  1. Det är inte dåligt att ha en egen fanclub. Och vilken fin present sen då!

    SvaraRadera
  2. haha jag visste det televinken is da king

    SvaraRadera
  3. Hm synd att detta inte var förra veckan då såg jag lösa hockeygubbar hos vår lokala auktionssajt

    SvaraRadera
  4. En stilig kvinna som du Gittan... ja jag är i vart fall inte förvånad över att det kommer presenter. Hoppas bara inte avsändaren har en dold agenda.

    SvaraRadera