söndag 13 november 2011

Gittans nya kille

Toodeloo!

                                Ohh jag är så lycklig för det har flyttat in en liten kille till mig.
                               Televinken heter ju vår vän och var Elisabeths "kille" när hon var liten.
                    Han fick då följa med från Kjell...Kälarne och bli mitt lilla sällskap här i salongen.

                
                 Eftersom jag nu ändå kikar på leksaker kan jag visa en del gamla leksaker som Elisabeth fortfarande har kvar.


Det här är hennes BP "tankmachon" från Matchbox med tillhörande småbilar.
Tyvärr var nu Elisabeth en som skulle "göra om" alltihop och har då målat om macken och en del bilar. (tyvärr skulle jag säga)


Ford Mustangen (också omålad)


Den kinesiska bussen med destination Shanghai.
Denna buss blev överkörd av en Peugeot 404 samma dag som Elisabeth hade fått den.
Men som tur var gick den att laga.   


             Gittan.  


                  
        
                              

2 kommentarer:

  1. Huvudsaken är ju att macken finns kvar men kan ju återställa den till originalfärg, fast BP bärgaren har klarat sig=)

    SvaraRadera
  2. Om du och Televinken vill uppleva fler minnen kan du få låna våra skivor med Televinkens Trafikskola...

    SvaraRadera