söndag 24 juni 2012

RetroBröllop

Yes, I do!

Nu hörrni ska jag berätta om vad jag fått vara med om! Den här helgen fick jag minsann följa med på festligheterna och dessutom vara en av "höjdpunkterna".
Våra kära vänner Jenny och Putte sade ja till varandra i fredags och hade då ett rockigt bröllop i retro-stil.

Här har vi då det fina brudparet.
Klänningen är från ett mönster från 50-talet och är sydd av Elisabeth.

Hela familjen var samlade vid altaret..

Efter ceremonin så kördes en bilkortege genom Dorotea.
Det tutades glatt å vinkades!

Jennys New Port var fint utsmyckad med blåa band och björkris.


Inne i festlokalen var det fint dukat med tidsenliga tallrikar.
På varje tallrik låg en "filmis" till gästerna med någon av brudparet på.
Som ni ser hänger även mina klänningar som dekoration på väggarna.


Några av alla "filmisar" som man kunde samla..

Det är detaljerna som gör det.....

Brudparets föräldrar när dom gifte sig.
Fint inslag tycker jag.. :)



Här hade jag mitt eget lilla kryp-in!
Klänningen jag har är (troligtvis) en gammal brudnäbbsklänning.

Se såna fina gamla saker!

Fordon i alla former och storlekar fanns med både inne och ute..

Bilden blev lite mörk, men det var så fint och soligt ute.. Så det är smällar man får ta. :)

Överallt kunde man nästan frossa i gamla fina saker!

Bröllopstårtan avnjöts tillsammans med kaffe i dessa fina koppar..

...och dom som inte vilja njuta av den söta goda tårtan passade på att njuta av söta mig! ;)
Här på bilden tillsammans med en av brudnäbbarna.

En kär blogg-kollega var också bjuden på festen.
Hälsa gärna på hos Khina!

Här passade Puttes yngre svärson på att pussas..
Det är min klännig han tjvlånat!


Linnéa lånade ut sitt bord till presenterna.
Bordet kommer ifrån Texas och är enligt utsago från 1958.
Riktigt snyggt är det!

Enligt gammal sed ska ju husgeråd givas i present, så även här.
7 stycken brödrostar av olika äldre modeller gavs bort till brudparets och publikens förtjusning!

Här är Linnéa framför Elisabeths Imperial Le Baron 61:a.
Klänningen är fröken Ginas. Sååå snygg!


Detta datum ska jag för evigt minnas (även om jag enligt vissa har teflonminne).
Tack Jenny och Putte för att jag fick dela denna dag med er!


Gittan

2 kommentarer:

  1. Tur för dem att du var med och spred lite stjärnglans över tillställningen :-)

    SvaraRadera
  2. Jäklar vad kul och jättesnyggt med alla prylar!

    SvaraRadera