tisdag 8 oktober 2013

God morgon!

Blev lite morgonpigg nu när jag såg Linnéas fina rosa "mackjärn" som hon glömde i helgen..
Det har ju dykt upp lite nya saker här medans Elisabeth är ute i stora världen och turistar.
För det första så kom Linnéa hem en kväll med ett nytt hus?
"Det här ska jag inreda som mitt drömhem" sa hon.. Men Hallååå Linnéa, det här huset då?!

Här ska ni få se Linnéas nya hus:
 
Ett fint dockskåp som jag vet att Lise tjuvleker med..
 
 
 
Inne i docksåpet bor denna (något platta) fröken:
 
Så nu blir det till att leta golv, tapeter och möbler (hit också).
 
 
Men ni ska inte tro att Linnéa ligger på latsidan när det gäller att shoppa möbler till sitt stora hus!
Hörde någon säga till henne "hur många soffor ska du ha egentligen?!"
Och det kan jag ärligt säga att jag undrar också..
I lördas blev det ett himla bullrande här och in kom två stora röd/vita saker. Nyfiken som jag är blev jag tvungen at tjuvkolla in dom när Linnéa lagt sig att sova.
 
 
WOW säger jag bara! Dom är ju superläckra dom är nya sofforna!
 
Hörde ryktas om att det skulle dyka upp en fåtölj inom kort oxå.
 
 
Nu fanns det inga fler bloggvänliga bilder på det här mackjärnet..
Så jag önskar eder alla en fortsatt fin dag!
 
 
 
 
Gittan

1 kommentar:

  1. Jajemen visst ska man fixa sig ett eget hus...just den storleken på hus förenklar ommöbleringar och stilbyten....det huset är väl från ca 1975...

    SvaraRadera