torsdag 29 mars 2012

Mackbilder...igen!

Hallihallå!


Det där med SPAkväll var ju trevligt...men så plötsligt fick mackjärnet "ont i lederna" och hade också behov av massage och ljuv musik. Tyvärr hjälpte inte husets pryttlar till det utan det behövdes en rejäl...tarmsköljning kan man säga!  Men nu är Gittan tillbaka och har då gjort en djupdykning ner i lådan igen. Alltså kortlådan med mackbilderna...


Vi har nu stannat vår resa i "de gamla mackarnas värld" i Johanneshov, året är sent 50-tal och allt ser så prydligt och elegant ut tycker jag. Personalen har börjat sin dag att se över blommorna...


I den nybyggda SPA....tvätthallen har då en Dodge och en Opel fått rulla in för att få sig en välbehövlig....massage.


Jag tycker på nåt vis att gamla mackar påminner om parkanläggningar, det ser så snyggt och välordnat ut. Kan vara en bidragande orsak att bilarna var snyggare förr kanske.


Så tar vi då färjan över till Gotland och Kräklingsbo...i vilken ort jag då aldrig besökt.


Hoppsan...vi glömde att bilen skulle vara med på bild också... det är ju pga av dom som mackarna finns.


Nykvarn...någonstans i Sverige!


Inte så ocentralt tydligen för bussen kom iaf. Men vilken sorts buss eller vilken årsmodell? det har jag ingen aning om.


Se så trevligt det ser ut med snygga utemöbler, blommor och en  SHELLflagga vajande för vinden.


Om vi sätter oss i backen bakom macken så blev det en annan vy över en idyllisk by...i Sverige på 50-talet.


Nu backar vi tillbaka tiden till 1951 och Söderhamn (som jag vet var det ligger) och ser att skyltningen såg lite annorlunda ut.


Gittan. 














3 kommentarer:

  1. Apropå ett rally m tidsbundna kontroller så är det förstås möjligt för alla årtionden. Mycket kan göras också för en kvinnlig co-driver. Ex Tema kappor: kopierade modebilder från 50-, 60- och 70-talet skall placeras på rätt årtionde. Man kan ha motsv modellbilar att lägga bilderna intill. Obs en 40- resp 80-talskappa kan också vara med för att förvilla. Alltså fler bilder än bilar.------------- Sen kan folket få gå in i en husvagn för att lyssna på ett band från tiden. För att undvika fusk kan lika populära band varieras emellan ekipagen. Nu för tiden går mobilerna heta mellan kontrollerna - snopet för dem i så fall! ------------- Det där med att vara en gentleman längs vägen är ju lätt att ordna på en mindre trafikerad väg. Osv. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Snygga bilder, Jag är intresserat bilderna från Nykvarn, Turinge.
    Jag skulle vilja komma kontakt med dig om dem. Kan du mejla till mig akin_00@hotmail.com

    SvaraRadera